מצוות ''עשה'' ו''לא תעשה''  (מבוסס על נקודות שנערכו ע''י ד''ר שייקה שפירא) 

 

יחס לתלמיד

  • התחשבות בצרכים של התלמיד

  • התייחסות לתלמיד כאדם

  • התייחסות לפרט כאדם.

  • נתינת כבוד

  • לכבד זכויות התלמיד

  • נתינת תחושה לתלמיד שמעריכים אותו

  • לתת לתלמיד יחס שהוא שווה

  • לתת לתלמיד תחושת אמון וביטחון בו

  • לגלות התעניינות בנושיאם אישיים. משפחתיים

  • לגלות אכפתיות אמיתית

  • נתינת תחושה של הבנת הבעיה

  • לאפשר התבטאות

  • לעודד לשאול

  • לעודד ביקרות

  • להדגיש לתלמיד את תחומי יכולתו

  • חיזוק תלמיד חלש בנקודת אור בפני כיתה.

 

מבחינה רגשית:

  • שיתוף תלמידים בקבלת החלטות

  • ציון תלמידים מצטיינים בנושאים ערכיים וחברתיים כל שיעור

  • לגזול מספר דקות משיעור לנושא שמטריד תלמידים

  • ת.ל.ת - תפקיד לכל תלמיד

  • תיבת תדואר כיתתית

  • השתתפות במשחקי תלמידים

  • השתתפות באירועים חברתיים של הכיתה

  • לפעול למען הכיתה בעימותים עם מורה אחר

  • העברת שאלוני משוב

  • לאפשר שיחות אישיות קבועות עם כל תלמיד

  • לתת אפשרות לביוטי של תלמיד בכישורים אישיים

  • לנהל קשר קבוע מחברת תלמיד

  • לתת סיוע מתמיד ועקבי בנושאיםמטרידים

  • להקפדי על לו''ז  שנמסר לתלמיד

  • לצייד תלמיד בפתק חיובי

  • שימוש בטכניקת מעשה ותוצאה

  • להתקשר לבית תלמיד חולה

פעולות הנוגעות להורים:

  • היענות לבקשות הורים

  • סיוע להורים ביחסים עם ילדיהם

  • עדכון הורים גם בנושאים חיוביים

  • זימון הורים להרצות

  • שיתוף הורים בפעילויות לימודיות עם ילדיהם

דוגמא אישית:

  • יושר

  • אחריות

  • הוגנות וצדק

  • שלווה ורוגע

  • חריצות 

  • קיום הבטחות להודות כשחסר מידע

  • לעמוד בדרישות שדורשים מהתלמיד

  • עקביות ויציבות

  • לשמור על הופעה מסודרת ונקיי